loading...

all44

همه چیز در رابطه با نمای مدرن ساختمان   نما به عنوان ظاهر و چهره ساختمان و قسمت اصلی ساختمان، به ما خواهد گفت که سازه چیز خاصی برای ارائه دارد. نما، ساختمان را به زنده نشان خواهد داد و فرصتی

نمای مدرن ساختمان

jafari بازدید : 63 دوشنبه 07 تیر 1400 : 10:38 نظرات (0)

همه چیز در رابطه با نمای مدرن ساختمان

 

نما به عنوان ظاهر و چهره ساختمان و قسمت اصلی ساختمان، به ما خواهد گفت که سازه چیز خاصی برای ارائه دارد. نما، ساختمان را به زنده نشان خواهد داد و فرصتی برای خلق شخصیت و هویت به یک ساختمان میدهد.

ما فرصت دوم برای ساخت اولین نما نداریم! این یک جمله مشهور قدیمی است که به شما می گوید ایجاد یک تصور خوب، ممکن است تمام کاری باشد که شما باید انجام دهید.

 

اغلب نماسازی‌ها درگذشته با کمک مصالح و ملات ها انجام می‌شد که این عمل می‌توانست بار اضافی را به ساختمان‌ها وارد کرده و از مقاومت آن‌ها در برابر فشار، تکان و زلزله بکاهد. با توجه به این رویه انواع مختلف نماهای خشک بر روی کار آمدند تا با دنیای مزایای خود صنعت نماسازی ساختمان‌ها را درگیر تحولی اساسی نمایند.

به طور کلی معماران نما، نمای مدرن را به سه دسته اصلی زیر تقسیم میکنند:

  • نمای شیشه ای
  • نمای تهویه شونده
  • نمای دو پوسته

ما در اینجا به مهمترین نماهای سه دسته فوق می پردازیم:

 

نمای کرتین وال

نماهای مدرن ساختمان با طرح‌ها و مواد اولیه متفاوت هرروز با جلوه‌ای خاص خودنمایی می‌کنند که برخی از آن‌ها چنان زیبایی مدهوش کننده‌ای را به نمایش می‌گذارند که در میان نماهای دیگر ساختمان مانند شاخص می‌درخشند. نمای شیشه ای (نمای کرتین وال یا نمای لامل) نمونه‌ای از آنچه ذکر نمودیم می‌باشد که صرف‌نظر از ویژگی‌های خود به علت اینکه زیبایی چشم‌نوازی را پدید می‌آورد خارق‌العاده و دیدنی است. ترکیب مصالحی چون سرامیک خشک، آلومینیوم کامپوزیت، سنگ‌های قیمتی، مصالح نمای مدرن و… با شیشه باعث شده این سازه خود ایستا بهترین نمای شیشه‌ای ساختمان به لحاظ مسائل سازه در ارتفاع محسوب شود. به همین دلیل نمای کرتین وال ( Curtain Wall) در بسیاری از پروژه‌های مطرح ساختمانی کشور طبق استانداردها و دتایل های اجرایی صورت می‌گیرد و حتی در سطح بین‌المللی جایگاه خاصی پیداکرده است.

 

نمای سرامیک خشک پرسلانی

سرامیک خشک یا سرامیک پرسلانی نمونه‌ای منحصربه‌فرد است که از سوی طراحان و معماران معرفی شد و به‌سرعت توانست به‌عنوان یک محصول استراتژیک وارد عمل شده و ایمنی بالا، قیمت تمام‌شده مناسب، کاهش زمان ساخت به یک‌سوم، عدم جذب آب، استحکام زیاد، مقاومت در برابر خوردگی و… را برای ساختمان‌ها به ارمغان بیاورد و با به کنترل درآوردن طراحی نماهای ساختمان نظر صنعتگران این عرصه را به خود جلب نماید. به همین دلیل در اکثر ساختمان‌های تجاری، اداری، ایستگاه‌ها، پایانه‌ها و … به‌خوبی اجرا می‌شود.

سرامیک خشک در دوپوسته کردن ساختمان بسیار عالی ظاهرشده و به علت اینکه از مواد کانی غیرفلزی تشکیل‌شده است می‌تواند استحکام و زیبایی را هم‌زمان به نمایش بگذارد. امروزه صنعت سرامیک وارد عرصه جدیدی شده و با ارائه نمونه‌های منحصربه‌فرد معماران و مهندسان ساختمانی را به شگفتی وامی‌دارد. سرامیک خشک یا همان سرامیک پرسلانی که جزء سرامیک‌های پیشرفته محسوب می‌شود ، با دسته‌بندی‌های مختلف همچون سرامیک پرسلانی خشک نما به حالت مجوف (سوراخ‌دار) و سرامیک خشک نما به حالت پر (فول بادی) و به مدد فناوری‌های پیچیده تولید می‌گردد که تمامی این تلاش‌ها در جهت پایین آوردن هزینه‌های اجرای نما و نگهداری و مصرف انرژی است. دانش نهفته در تولید که شامل گونه های اکسترودی و پرسی بکمک دستگاه‌های پیشرفته است نام سرامیک خشک را برای آن برازنده نموده و عدم جذب رطوبت توسط این پانل‌ها و امکان حذف ملات باعث شده بدون کوچک‌ترین مشکل بتوان آن‌ها را در ارتفاع‌های زیاد و برج‌های چندین طبقه با توجه به محاسبات سازه‌ای به کاربست؛ اما نکته مهم در اینجا به خدمت گرفتن افراد متخصص و کاردان است تا مشکلات عدیده‌ای چون عدم زیبایی، عدم مقاومت کافی سرامیک، جدا شدگی، عدم عایق بودن، هدر رفت سرمایه، صرف زمان طولانی و… به سراغمان نیاید.

 

نمای کامپوزیت آلومینیومی

کامپوزیت آلومینیوم امروز در صنعت نمای مدرن ساختمان جز پراستفاده ترین متریال نما محسوب می‌گردد و یکی از کاربردهای مهم ورق آلومینیوم کامپوزیت در پوسته خارجی ساختمان یا همان نما می باشد که به آن نمای کامپوزیت آلومینوم گفته می شود.

کامپوزیت آلومینیوم یا آلومینیوم کامپوزیت عنصری است که علوم و فنون جدید در سایه تحقیقات گسترده توانسته آن را به بشری که تمایل دارد هرروز نسبت به گذشته شاهد پیشرفت و بالندگی باشد تقدیم نموده. پوشش نمای ساختمان با پانل‌های بزرگ یا کوچک آلومینیومی در ابعاد نرمال ۳۲۰×۱۲۵ سانتیمتر و ضخامت ۴ الی ۵ میلی‌متر در اصطلاح نماسازی با ورق کامپوزیت آلومینیوم خوانده می‌شود.

 

نمای دو پوسته

دیدی که از نمای ساختمان‌های قدیمی داریم شاید به یک دیوار ساده آجری و یا سنگی در نمای خارج و یک نمای گچی که با رنگ پوشیده شده است. نمای دو پوسته (Double Skin Facade) تلاشی از سوی محققان این صنعت به‌منظور ارتقا کارایی نماهای ساختمانی می‌باشد و اگرچه آن‌قدرها ناشناخته نیست.

اما در واقع تمامی افراد اطلاعات کافی در مورد انواع آن، کارکردهای مختلفش و جنس متریال های به‌کاررفته در آن نداشته و فقط آن را نمایی دارای دولایه شفاف با امکان جریان یافتن هوا در بین دو پوسته تصور می‌کنند.

همان گونه که از نامش معلوم است، شامل دو پوسته می باشد، که با تفاوت ها و شباهت هایی که با هم دارند می توانند، با هم یکپارچه شده و در اصطلاح نمای دو پوسته را بسازند، پوسته اول هر نوع دیواری می تواند باشد، که شامل پوشش شیشه ای به صورت تک جداره یا دوجداره باشد و نمای دوم که از متریال های مختلف در طراحی آن استفاده می شود، فضای خالی بین آن ها امکان جابه جایی هوا در بین دو پوسته را می دهد، حال این جابه جایی می تواند به صورت طبیعی صورت بگیرد، یا اینکه به کمک پنکه های مکانیکی که نیروی محرک آن ها انرژی خورشیدی می باشد.

همان‌طور که قبلاً نیز ذکر نمودیم متریال های به‌کاررفته در نمای دوپوسته بسیار مهم هستند و نقش تعیین‌کننده در بهبود عملکرد سیستم نما دارند با انواع مختلف این متریال ها همراهمان باشید.

متریال هایی که در طراحی نمای دو پوسته:

متریال آهن

یکی از عناصر کارآمد در طراحی نمای دو پوسته آهن است که اگرچه نیازمند دقت مضاعف در پروسه رنگ‌آمیزی به‌منظور حفظ کیفیت و ضخامت رنگ است، اما به‌هرحال به علت مزایایی چون اجرای یکپارچه، قابلیت دید مناسب از داخل، مقاومت عالی در مقابل عوامل جوی و تابش نور خورشید و… در قالب متریالی همچون استرچ متال و انواع پانچ متال مورد استفاده گسترده قرار می‌گیرد.

متریال آلومینیوم

از انواع نماهای پوسته دوم آلومینیومی می توان به استرچ متال آلومینیومی، پانچ متال ها و لوورهای آلومینیومی اشاره کرد.

متریال آلومینیوم کامپوزیت

افرادی که تمایل دارند مراحل اجرایی ساخت نما را با سرعتی بیشتر تجربه کنند به سراغ ورق‌های آلومینیوم کامپوزیت رفته و از مزیت رنگ‌های پی‌دی‌اف آن نهایت بهره را می‌برند، زیرا این ورق‌ها برخلاف دو نمونه قبلی دارای رنگ بوده و از این باب در زمان صرفه‌جویی می‌شود.

در این نوشته، به یک دید کلی درباره نمای مدرن ساختمان و تفاوت آن با دیگر نماها پرداختیم.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره نماهای مدرن ساختمان می‌توانید با شرکت نمای مدرن آراد به آدرس https://aradfacade.com/ در ارتباط باشید. آراد، مجری و پیمانکار نمای مدرن ساختمان و ارائه کننده انواع محصولات نمای مدرن کرتین وال و آلومینیومی است.

شرکت آراد به عنوان یکی از بهترین شرکت های مجری و پیمانکار نمای شیشه ای و کرتین وال فعالیت می‌کند. بنابراین برای مشاوره بیشتر می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
تبلیغات
مشرقی ها
فیلم بام
فیلمو
مهتاب فیلم
نقد فیلم و سریال
نقد بازی های کامپیوتری
مجله هوش و یادگیری
هوش مصنوعی
اینترنت اشیا
ارز دیجیتال
تلویزیون سامسونگ
تلویزیون ال جی
سینما خانگی
گوشی آیفون
شیائومی
هندزفری و هدفون
اسپیکر اورجینال
دیجی بروز
گوشی موبایل سامسونگ
گوشی موبایل هواوی
کالامالز
قیمت یاب
خرید شارژر
بازی اندروید
آهنگ جدید
میثم ابراهیمی
ترفند سیتی
راهکارهایی برای افزایش تعداد فالوورهای اینستاگرام
آیا خرید فالوور اینستاگرام تاثیری بر فروش دارد؟
راهنمای افزایش فالوور اینستاگرام
استراتژی‌هایی برای افزایش فالوور در اینستاگرام
مزایای خرید ممبر واقعی تلگرام برای کسب و کارها
تاثیر خرید لایک اینستاگرام بر افزایش فالوور و رشد کسب و کار
۶ راهکار برای افزایش فالوور اینستاگرام به صورت سریع
با افزایش فالوور ایرانی و واقعی به درآمد میلیونی برسید
روش مختلف خرید ممبر ارزان تلگرام
بهترین سایت خرید فالوور ارزان با 5 هزار تومن
خرید فالوور ارزان اینستاگرام و نقش آن در رونق کسب و کار
چگونه با خرید ممبر کانال تلگرام با یک تیر چند نشان بزنیم؟
راهنمای خرید فالوور اینستاگرام
آیا برای پیج اینستاگرام فالوور بخریم؟
مزایا و معایب خرید لایک و فالوور ایرانی
سرمایه گذاری در ترکیه
۶ روش سریع برای افزایش تعداد فالوورهای صفحه اینستاگرام
از روش خرید فالوور ارزان چه می دانید؟
خرید فالوور اینستاگرام از فالوور بند
دانلود رمان عاشقانه و جذاب
درب
حفاظ
رپرتاژ آگهی
Advertorial
پلان ساختمان دو طبقه ویلایی
پلان ویلایی دو طبقه
نقشه ویلایی دو طبقه
امیرحسین نظری
خرید سوغات کرمان
گهواره سنتی ننو
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 211
  • بازدید سال : 2,612
  • بازدید کلی : 10,994